אברבנאל דברים כ, ד"ה הא' מצד - משלי ל' כ"ב
15/02/12
צ"ל משלי ל כא
אנציקלופדיה תלמודית טז חצי שעור, תרמד ד"ה ד. באיסורי - נדר ונזידות. נשבע
15/02/12
צ"ל ונזירות
אנציקלופדיה תלמודית הערות כרך טז, חצי שעור, טור תרי הערה 022 - כרך ב: איכותה
16/02/12
נמצא בכרך א'
שולחן ערוך הרב אורח חיים תריח, יד - מלשתות כדי שתיית
20/02/12
צ"ל מלשהות
אנציקלופדיה תלמודית הערות כרך טז, חצי שעור, טור תרלו הערה 355 - סי' טו ס"ק
20/02/12
נמצא בסימן ז' סק"ג בהגהה
אנציקלופדיה תלמודית טז חצי שעור, תריא ד"ה חצי שיעור - בגדי אכילת פרס
20/02/12
צ"ל בכדי
אנציקלופדיה תלמודית הערות כרך טז, חצי שעור, טור תרמב הערה 126 - שמן, ועי' ציון
26/02/12
צ"ל סי' שמ"ז
ציץ אליעזר ט לג, ד"ה וכעת מצאתי - סי' רפ"ו דמבאר
02/03/12
צ"ל סי' רפ"ז
ביאור הלכה תריח, ד"ה * ואם אמדוהו - סי' כ"ד דבכל
04/03/12
צ"ל סי' ל"ד
אנציקלופדיה תלמודית הערות כרך טז, חצי שעור, טור תרד הערה 151 - עבודה הגרשוני סי'
09/03/12
צ"ל עבודת הגרשוני
רבי עקיבא איגר תניינא ט, ד"ה יפה כתב - מ"ס סתומה, ועי"ז
12/03/12
(צ"ל מ"ם סתומה (ולא מ"ס
רבי עקיבא איגר תניינא ט, ד"ה וע"ד שאלתו - כס, דמפרידו מהשם
12/03/12
צ"ל כם במ"ם סתומה
רבי עקיבא איגר תניינא ט, ד"ה וע"ד שאלתו - כס, כיון דמדינא
12/03/12
צ"ל כם במ"ם סתומה
נודע ביהודה קמא יו"ד עו, ד"ה תשובה: מה - ומה שכתב+ ואיסור
12/03/12
וכן בשו"ת חת"ס יו"ד סי' ר"ס
נודע ביהודה קמא יו"ד עו, ד"ה מתחילה יש - ס"ק ד' בהדיא
12/03/12
צ"ל ס"ק ז', (ויש לעיין אם תוקן בדפוסים החדשים)
בית שלמה או"ח כב, ד"ה ומה שכתב - בתשובה במקום אחר
13/03/12
בחלק יו"ד ח"ב סי' קל"ב
כסף משנה יסודי התורה ו, ט, ד"ה כל שלמה - בגמרא הכי איתא
13/03/12
בבלי שבועות לה, ב
שואל ומשיב ג רד, ד"ה להרב המופלג - בו כתבו כסדר
13/03/12
צ"ל בין כתבו
חידושי הגרי"ז החדשים לב - לפוטרם מן המעשות
19/03/12
צ"ל המעשרות
ט"ז אורח חיים רסח, ה - דיחיד המחפלל אין
01/04/12
"טעות!! וצ"ל דיחיד "המתפלל
ברכי יוסף יורה דעה רמד, יז - נשהנשיא נכנס וכו'
05/04/12
צ"ל כשהנשיא
השגות הרמב"ן לספר המצוות שכחת העשין ד"ה מצוה רביעית - אמרו בגמר סוטה
18/04/12
צ"ל בגמרא
זוהר בראשית פרשת וישב קצ, ב - בגין לאשתלדא באורייתא
25/04/12
טעות, וצ"ל לאשתדלא
תוספות רי"ד קידושין כט, א ד"ה איהי מנלן - ומאי איצטרינן לקרא
26/04/12
צ"ל איצטרכינן
מהר"ם עבודה זרה יד, ב ד"ה ד"ה חצב קשבא - כולהו אפור וכו'
26/04/12
"טעות וצ"ל "אסור
שו"ת חתם סופר ו צז, ד"ה וכתב מהרי"ף - וכתב מהרי"ף דלהרי"ף
26/04/12
צ"ל וכתב מהרי"ק
לב דוד א, ד"ה אם מחויב - יש להביאא עצמו
27/04/12
צ"ל להביא
מגן אבות לרשב"ץ א, יח - ישעיהו כג י
29/04/12
טעות, והוא נמצא בישעיה ג' י'
תיקוני זוהר תקונא חמשין וחמש פח, ב - י"י אלקי"ו ועמו
30/04/12
טעות וצ"ל עמו בלא וא"ו
שו"ת חתם סופר ב רלג, ד"ה אמנם ידעתי - יום בחור פסח
02/05/12
צ"ל יום בקור פסח
אור החיים שמות לב, ו, ד"ה וישכימו - והן מנין פרד"ס
11/05/12
טעות דפוס וצ"ל והן "ענין" פרד"ס
ביאור הגר"א אורח חיים כה, א, ד"ה שמעלין בקדש - דבדי המחבר וכ"כ
18/05/12
טעות וצ"ל דברי המחבר
שאגת אריה )ישנות( כא, ד"ה תשובה על - ד' מח( דאם
24/05/12
טעות, והוא בדף מ"ט (ע"ב)
ביאור הלכה רנ, ד"ה * ישכים בבוקר - אף שיראה שלא
30/05/12
טעות וצ"ל אך שיראה
ביאור הלכה קח, ד"ה * ואם היפך - חובהפיקותי היא דכיון
31/05/12
"חסר כאן כמה תיבות וצ"ל "חובה אי מהני וספיקותי היא דכיון
צל"ח ברכות כו, ב ד"ה ובסוגיא זו יש -
10/06/12
עי' גם בשו"ת מהר"ם שיק או"ח סי' נ' שיישב תמיהת רבינו
בית שערים או"ח שסו, ד"ה מכתבך הגיעני - סי' הרפ"א שכתב
10/06/12
צ"ל סי' תרפ"א
משנה ברורה תכב, י - אבל אם נתעורר
14/06/12
.בשהע"צ כאן הוכנס למאגר הגירסא דלהלן: "משמע דלא סבירא לה כהט"ז", והוא טעות דפוס וצ"ל "משמע דלא סבירא להו כהט"ז" וכו', וכוונת המשנ"ב לאחרונים שהביא בסי' קי"ד
מנחת יצחק ו לו, ד"ה הנה שאלה - מס' שבולי דוד
14/06/12
"הכוונה לספר "שבילי דוד
משנה הלכות ה טז, ד"ה והאיר ה' - ס' שבולי דוד
14/06/12
"הכוונה לספר "שבילי דוד
שאגת אריה )ישנות( כ, ד"ה והשתא לא - לתדיר א"כ מאי
15/06/12
נראה שצריך לגרוס כאן לאינו תדיר,,,,,,]יש לבדקו
מנחת יצחק ט נו, ד"ה והנה כי - למה לא ס"ל
15/06/12
([עי' במור וקציעה בפנים ותבין מדוע לא ס"ל מטעם תדיר, משום דס"ל דספירה שהוא דאורייתא ועכ"פ יש לה עיקר מפורש בתורה, ולכן אם תבוא מצד תדיר הספירה קודמת לתפלה כי דאורייתא הוי כמו מקודש שקודמת לתדיר. (כשיטת הפני יהושע [ברכות דף נ"א ד"ה במשנה אלו דברים] החולק על השאגת אריה (סי' ב' וסי' כ"ב
מגן אברהם אורח חיים קסה, ג - סימן ל"ז אכל
24/06/12
צ"ל סימן צ"ז
שאגת אריה )ישנות( כב, ד"ה ועתה אבאר - ר"פ חוץ מהרמב"ם
25/06/12
"היינו: "רוב פוסקים
שו"ת חתם סופר ו צז, ד"ה אך תמי' - קישר ומתיר החבלים
02/07/12
צ"ל קושר ומתיר
שו"ת הר"ן נא, ד"ה ועכשיו אני - שבועות +ה"ד+ דאפילו
05/07/12
טעות, והוא מופיע בהלכה י"ד
רשב"א ברכות כא, א ד"ה הא דאמר - שנתספק חייב לחזור
08/07/12
צ"ל שנסתפק
אנציקלופדיה תלמודית הערות כרך כ, טמאת מקדש וקדשיו, טור תלב הערה 766 - שבועות ח ב
09/07/12
טעות, והוא בדף ז ע"ב
ירושלמי מעשרות ג נ, ג /ה"א - לאחורי הגנות מה
09/07/12
"צ"ל לאחורי "הגגות
ירושלמי מעשרות ג נ, ג /ה"א - לאחורי הגנות ראה
09/07/12
"צ"ל לאחורי "הגגות
כפות תמרים כט, ב ד"ה ומ"ש התוס' דאין - לעיכוכא לכן לא
10/07/12
צ"ל לעיכובא
תרומת הדשן א לח, ד"ה תשובה: יראה - כתובה, וחוזר, כדפסיק
18/07/12
טעות וצ"ל "כחובה"
אליה רבה קח, ס"ק א - תפלת שעתיד אינה
19/07/12
לכאורה הוא טעות וצריך לומר תפלת "שעתיה"
אליה רבה קח, ס"ק א - תפלת שעתיד, אבל
19/07/12
לכאורה הוא טעות וצריך לומר תפלת "שעתיה"
ט"ז אורח חיים קח, י - דאמרי' בסי' רפ"ז
19/07/12
טעות, וצ"ל בסי' רפ"ו
שערי תשובה אורח חיים קח, ס"ק ]ב[ - כו וה"נ דכוותיה
19/07/12
חסר גרש למעלה " כו' "
יביע אומר ג יו"ד ד, ד"ה )ג( וחזי - ולא חשחין /חששין
19/07/12
איני יודע מי הגיה כאן, עורכי בר אילן או מגיה היביע אומר, אבל בכל אופן אין צריך להגיה כאן, כי זה בא על משקל הפסוק (דניאל ג' טז): "לא חשחין אנחנה על דנה פתגם להתבותך". וכמו שנזכר מליצה זו פעמים רבות בספרי היביע אומר ובשאר ספרי חכמי הספרדים, ועוד.
בצל החכמה ג קג, ד"ה וכן העיר - תורת חיים לובלין
19/07/12
טעות וצ"ל תורת חסד
ברכי יוסף אורח חיים קח, א - הראית דלעת דמרן
19/07/12
צ"ל הראית לדעת
אנציקלופדיה תלמודית ה גאולה, מד ד"ה בתפלה זוהי - הברנה השביעית שבתפלת
22/07/12
צ"ל "הברכה"
אפרקסתא דעניא א - הערות קסה, הערה ב - סי' כ, שכ'
30/07/12
נמצא בסימן ק"כ
אפרקסתא דעניא א - הערות קסה, הערה ב - ח"ש )חצי שיעור
30/07/12
(לפעמים כשאדם אינו מתבונן "כל כולו" בדבר מסוים אלא "חצי שיעורו" הוא עלול "לחלל" במעשיו דברים גדולים) טעות חמורה היא זו!!! ופענוח הר"ת כאן היא חילול שבת ולא חצי שיעור !!, והוא טעות המדפיסים של המהדורה החדשה.
שבט הלוי א לח, ד"ה הנה דעת - איברא היות אין
16/08/12
אולי צ"ל "היום", ובדפוס איתא ג"כ "היות", צ"ב
שבט הלוי ב רה, ד"ה ולכאורה כל - ודעת הרז"ה דכיון
17/08/12
יש כאן טעות ושיבוש בהעתקת הדברים, והלומד כאן אינו מבין קשר הדברים, (וניסיתי להבין מהיכן בא למעתיק טעות כזאת, ולא מצאתי פתרון! ). וזה הנוסח הנכון: ודעת הרז"ה דאסור להכניס עצמו למצות מילה אף על פי שאח"כ פקו"נ הוא דדוחה. וכאן דעת הרז"ה דרק לצורך רשות אסור להפליג ע"ש משום טעמא דפקו"נ אבל לצורך מצוה מפליגין ולבסוף פקו"נ הוא דדוחה, וא"כ לכאורה הרז"ה סותר עצמו דס"ל בהנ"ל דאפילו לצורך מצוה חיישינן לחלול דמפני פקו"נ, ולדעת הריב"ש אפילו לידי ודאי חלול וכו'
הרבה תיקוני טעויות מהם טעויות יסודיים
-
- הודעות: 4
- הצטרף: ו' 10 פברואר, 2012 6:52 pm
Re: הרבה תיקוני טעויות מהם טעויות יסודיים
יישר כוח גדול על המאמץ שאתה עושה לזיכוי הרבים.
חזור אל “תיקוני הקלדה ומראי מקומות”
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 26 אורחים