"פספוס" סימן ברא"ש פסחים פרק א
פורסם: ג' 18 אפריל, 2023 4:36 pm
סימן י"ד אינו מסומן כסימן בפני עצמו אלא כהמשך של סימן יג, והציון "יד" רשום כמילה רגילה בתוך הסימן:
רא"ש מסכת פסחים פרק א סימן יג
יג תניא חור שבין אדם לחבירו זה בודק עד מקום שידו מגעת וזה בודק עד מקום שידו מגעת והשאר מבטלו בלבו. [דף ח ע"ב] תניא חור שבין יהודי לארמאי בודק עד מקום שידו מגעת והשאר מבטלו בלבו פלימו אומר כל עיקר אינו בודק מפני הסכנה שמא יאמר הנכרי כשפים הוא עושה לי ואף על גב דשלוחי מצוה אין ניזוקין היכא דשכיחא היזיקא שאני וכיון דאיכא סכנה עבדינן כפלימו. אמר רבא חצר אינה צריכה בדיקה מפני שהעורבים מצויין שם:
יד בה"א שתי שורות החיצונות שהן העליונו'. אמר רב עליונה ושלמטה הימנה ושמואל
[המילה יד שהדגשתי אינה מודגשת במקור, והיא צריכה להיות תחילת סימן חדש]
רא"ש מסכת פסחים פרק א סימן יג
יג תניא חור שבין אדם לחבירו זה בודק עד מקום שידו מגעת וזה בודק עד מקום שידו מגעת והשאר מבטלו בלבו. [דף ח ע"ב] תניא חור שבין יהודי לארמאי בודק עד מקום שידו מגעת והשאר מבטלו בלבו פלימו אומר כל עיקר אינו בודק מפני הסכנה שמא יאמר הנכרי כשפים הוא עושה לי ואף על גב דשלוחי מצוה אין ניזוקין היכא דשכיחא היזיקא שאני וכיון דאיכא סכנה עבדינן כפלימו. אמר רבא חצר אינה צריכה בדיקה מפני שהעורבים מצויין שם:
יד בה"א שתי שורות החיצונות שהן העליונו'. אמר רב עליונה ושלמטה הימנה ושמואל
[המילה יד שהדגשתי אינה מודגשת במקור, והיא צריכה להיות תחילת סימן חדש]