שו"ת תורת אמת סימן קלג
שבכל זמן שירצ' בן יצחק לקנות יקנה - צ"ל שבכל זמן שירצ' יצחק בן ראובן לקנות יקנה
וכתב רש"י ז"ל מזבנז' לך יקנו מיניה בקנין - צ"ל וכתב רש"י ז"ל מזבננ' לך וקנו מיניה בקנין
להכי לא הוצרכו ז"ל לומר דקנו מיניה - צ"ל להכי הוצרכו ז"ל לומר דקנו מיניה
משמע דלישנא דאתננו או אמכרנו לא מהני אפילו כמעכשו - צ"ל משמע דלישנא דאתננו או אמכרנו לא מהני אפילו במעכשו
כיון דפסק בשאר כל המטלטלין שנקנין בקנין - צ"ל כיון דפסק כשאר כל המטלטלין שנקנין בקנין
וכן כתב רב האי בפ' המקח - צ"ל וכן כתב רב האי בס' המקח
בדרך הודאה א"כ דרך שעבוד - צ"ל בדרך הודאה א"נ דרך שעבוד
כיון שזה הקנין נופל על החיוב ולא על גוף הממון - צ"ל כיון שאין הקנין נופל על החיוב ולא על גוף הממון
כע"י כשקנה האי ארעא מהשתא והחזיק בה - צ"ל התם כשקנה האי ארעא מהשתא והחזיק בה
ואם שנים אלו הקנו והקנו זה לזה - צ"ל ואם שנים אלו קנו והקנו זה לזה
לזה אמר וכמה נתחייב למכור כו' - צ"ל לזה אמר ובמה נתחייב למכור כו'
ואם אימא דבהכי מיירי גמרא ה"ל לפרושי - צ"ל ואם איתא דבהכי מיירי גמרא ה"ל לפרושי
א"כ אפשר לומר דמשום דהתם מייתי גמרא - צ"ל א"נ אפשר לומר דמשום דהתם מייתי גמרא
חייב בקנין מילתא אלימתא היא ומתקן הענין - צ"ל חייב דקנין מילתא אלימתא היא ומתקן הענין
נראה משם בקנין לחודיה אלים לאפוקי בדבר - צ"ל נראה משם דקנין לחודיה אלים לאפוכי בדבר
דמלשון התשובה הנז' עשה שהרשב"א ז"ל - צ"ל דמלשון התשובה הנז' משמע שהרשב"א ז"ל
שאין כתיבת השטר ראיה על זה ואין מכתיבת השטר ראיה על זה - צ"ל שאין כתיבת השטר ראיה על זה
הריני נותן לשמעון דירה בעלייתו או שנתתי לו להיות משתמש בעליותו - צ"ל הריני נותן לשמעון דירה בעלייתי או שנתתי לו להיות משתמש בעלייתי
שבחזר הקנין שכתבו לבסוף קנה בקנין שכתבו בסוף ליפו' כחו כתבוהו - צ"ל שבחזרת הקנין שכתבו לבסוף קנה דקנין שכתבו בסוף ליפו' כחו כתבוהו
שיועיל הזכר' שבו עניני' לעולם - צ"ל שיועיל הזכר' שני קניני' לעולם
תיקונים בשו"ת תורת אמת
חזור אל “תיקוני הקלדה ומראי מקומות”
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 84 אורחים