1- ר חיים פלטיאל בראשית פרק יט פס לה - בדכירה צ"ל בבכירה {בפרשן זה חסר קטע בסוף הפסוק רק איני יודע מה צריך להיכתב}
2- פירוש המשנה לרמב''ם מסכת חולין פרק א משנה ו : חמד צ"ל תמד
3- מרדכי קידושין פרק שני רמז תקה - איתניס - צ"ל איתאניס
4- מרדכי קידושין פרק שני רמז תקז - מפרק אלמנה כולם זכרים צ"ל מפרק אלמנה ניזונת כולם זכרים
5- ריב"א בראשית יח פס' טו - ולשון התלמוד הוא במסכ' גטין ושם פי' במקום ד' לשונות הללו נכתב כי בתורה... ונ"ל שמדובר במסכת תענית דף ט עמוד א {לא מצאתי זה בגיטין}
תיקונים שונים
Re: תיקונים שונים
6- גמרא תענית יז א כתוב "על הראשונה הוא אומר מי שענה את אברהם כו'. תנא: יש מחליפין צעקה לאליהו ותפלה לשמואל. בשלמא גבי שמואל - כתיב ביה תפלה וכתיב ביה צעקה, אלא גבי אליהו תפלה כתיב צעקה לא כתיב! - ענני ה' ענני - לשון צעקה היא. על הששית הוא אומר מי שענה את יונה כו' על השביעית הוא אומר מי שענה את דוד כו'. מכדי יונה בתר דוד ושלמה הוה, מאי טעמא מקדים ליה ברישא? - משום דבעי למיחתם מרחם על הארץ. תנא, משום סומכוס אמרו: ברוך משפיל הרמים" ושכחו לשים בין היא לעל אנטר. {אלו שני פיסקאות שונות}
Re: תיקונים שונים
7- גמרא תענית כא א - "רבי יוחנן הדר, אלפא לא הדר" צ"ל אילפא לא הדר
Re: תיקונים שונים
שלום,
נפש החיים שער ד פרק יג: כתוב 'כביבול' וצ"ל: כביכול.
בהצלחה.
נפש החיים שער ד פרק יג: כתוב 'כביבול' וצ"ל: כביכול.
בהצלחה.
Re: תיקונים שונים
חברותא ברכות כז א
ואילו בברייתא ביארמתי הוא סוף זמן מנחה, ועל כך אמר שהוא בסוף פלג הראשון ובתחילת האחרון.
צ"ל ואילו בברייתא ביאר מתי הוא סוף זמן מנחה, ועל כך אמר שהוא בסוף פלג הראשון ובתחילת האחרון.
ואילו בברייתא ביארמתי הוא סוף זמן מנחה, ועל כך אמר שהוא בסוף פלג הראשון ובתחילת האחרון.
צ"ל ואילו בברייתא ביאר מתי הוא סוף זמן מנחה, ועל כך אמר שהוא בסוף פלג הראשון ובתחילת האחרון.
חזור אל “תיקוני הקלדה ומראי מקומות”
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים