זוהר ורעיא מהימנא
פורסם: ב' 23 נובמבר, 2015 11:46 pm
בשונה מכל שאר הרעיא מהימנא
יש בפרשת פינחס משהו מיוחד.
הרעיא מהימנא מביא קטעים של זוהר שלא נדפסו במקום אחר בפני עצמם ועל גבי אותם הדברים סובבים דברי הרעיא מהימנא.
בדפוסים אמנם נדפסו אותם הקטעים שבתוך דברי הרעיא מהימנא על שם הזוהר מהסיבה שבאמת אינו אלא ציטוט של הרעיא מהימנא מתוך חיבור הזוהר.
אמנם בחילוק שנעשה בתוכנת פרוייקט השו"ת נתקע הלומד בזה כיון שאין הכל מוצג לפניו יחד.
ובעת לימודו רעיא מהימנא אינו יכול לדעת על אלו דברי זוהר סובב הולך הרעיא מהימנא ומבאר.
כי נתלשו כל קטעי הזוהר לתקיית הזוהר הנפרדת לגמרי.
אם נתבונן בספר אור יקר שם נמצא שכל ציטוטוי הזוהר האלו נדפסו גם הם בשם רעיא מהימנא כיון שהרי הרעיא מהימנא בחיבורו הביא אותם כדי להוסיף פירוש על גבם.
וכן ראוי לעשות להחזיר כל או רוב הזוהר שבפרשת פנחס להקרא בשם רעיא מהימנא.
יש בפרשת פינחס משהו מיוחד.
הרעיא מהימנא מביא קטעים של זוהר שלא נדפסו במקום אחר בפני עצמם ועל גבי אותם הדברים סובבים דברי הרעיא מהימנא.
בדפוסים אמנם נדפסו אותם הקטעים שבתוך דברי הרעיא מהימנא על שם הזוהר מהסיבה שבאמת אינו אלא ציטוט של הרעיא מהימנא מתוך חיבור הזוהר.
אמנם בחילוק שנעשה בתוכנת פרוייקט השו"ת נתקע הלומד בזה כיון שאין הכל מוצג לפניו יחד.
ובעת לימודו רעיא מהימנא אינו יכול לדעת על אלו דברי זוהר סובב הולך הרעיא מהימנא ומבאר.
כי נתלשו כל קטעי הזוהר לתקיית הזוהר הנפרדת לגמרי.
אם נתבונן בספר אור יקר שם נמצא שכל ציטוטוי הזוהר האלו נדפסו גם הם בשם רעיא מהימנא כיון שהרי הרעיא מהימנא בחיבורו הביא אותם כדי להוסיף פירוש על גבם.
וכן ראוי לעשות להחזיר כל או רוב הזוהר שבפרשת פנחס להקרא בשם רעיא מהימנא.