חשבתי על רעיון שיוכל להועיל מאוד.
מי שלומד תקופה מסוימת לדוגמא מסכת פסחים ורוצה לפתוח ריטב"א, חייב לכתוב את המילים <ריטבא פסחים ד> ורק אז נפתח לו המקום הרצוי, וכן בשאר הראשונים חייב לכתוב את שם הפרשן שם המסכת ומספר הדף כדי שיפתח לו במקום, כי אם יכתוב רק <ריטב"א ד'> יפתח לו המסכת הראשונה שיש עליה ריטב"א [שבת].
לכאורה אפשר לפתור את הבעיה שיוכל להגדיר בברירת המחדל שכרגע הוא לומד מסכת פסחים, ואז הברירת המחדל של כל פרשני התלמוד יצא מיד לפסחים, ואם יכתוב <ריטבא ד> יתפרש אוטומטית על מסכת פסחים.
כמו"כ אם עוסק בתקופה זו בלימוד שולחן ערוך אבן העזר, יוכל להגדיר שכל פרשן שיכתוב ישלח מיד לאה"ע, ואף להשו"ע בעצמו, במקום לכתוב <שוע אהע ח> יוכל לכתוב <שוע ח> ויתפרש אוטומטית לאה"ע, [כמובן שמי שעוסק באורח חיים אין לו את הבעיה הזו כידוע].
כמו"כ אפשר לעשות שלא יצטרכו להגדיר זאת כברירת מחדל של המערכת, אלא המערכת באופן אוטומטי תבחין אם פתח 5 פעמים שו"ע אה"ע ולא פתח באמצע שו"ע מחלק אחר, יתעדכן אוטומטית שהברירת מחדל תהיה לאבן העזר.
ברירת מחדל להצגת גמרות ושולחן ערוך
Re: ברירת מחדל להצגת גמרות ושולחן ערוך
שלום.
כבר קיים כזה דבר בגרסה 30, נקרא "מלה קבועה" ועושה בדיוק את מה שכתבת.
כבר קיים כזה דבר בגרסה 30, נקרא "מלה קבועה" ועושה בדיוק את מה שכתבת.
Re: ברירת מחדל להצגת גמרות ושולחן ערוך
יש לי גירסא 29 וגם שם יש מילה קבועה.
אם כונתך לזה, אינו פותר את הבעיה לגמרי, כי נניח אני כותב למעלה שם "פסחים" ואז כל ראשון שאפתח ישלח מיד לפסחים,
אך עדיין אם בו זמנית [באותה תקופה] אני גם לומד שו"ע אה"ע לא אוכל לעשות שתי מילים קבועות.
ומלבד זה ללחוץ כל פעם לאישור מילה קבועה קצת קשה יותר מהפתרון שהצעתי.
אולי בגירסא 30 שונה מגירסא 29 בזה וכן פותר לגמרי את הענין?
אם כונתך לזה, אינו פותר את הבעיה לגמרי, כי נניח אני כותב למעלה שם "פסחים" ואז כל ראשון שאפתח ישלח מיד לפסחים,
אך עדיין אם בו זמנית [באותה תקופה] אני גם לומד שו"ע אה"ע לא אוכל לעשות שתי מילים קבועות.
ומלבד זה ללחוץ כל פעם לאישור מילה קבועה קצת קשה יותר מהפתרון שהצעתי.
אולי בגירסא 30 שונה מגירסא 29 בזה וכן פותר לגמרי את הענין?
Re: ברירת מחדל להצגת גמרות ושולחן ערוך
זה בדיוק מה שאני מתכוון, ולפי מה שכתבת
ובמידה ורשום שם פסחים ולמטה תכתוב "משנה ברורה א א" הוא עדיין ייתן לך לפתוח משנה ברורה כי זה לא קשור לפסחים שלמעלה.
זה מה שאתה רצית שבמקום לרשום כל הזמן פסחים אתה תכתוב רק את הספר והוא יבין לבד שזה על פסחים.אפסס כתב:שיוכל להגדיר בברירת המחדל שכרגע הוא לומד מסכת פסחים, ואז הברירת המחדל של כל פרשני התלמוד יצא מיד לפסחים, ואם יכתוב <ריטבא ד> יתפרש אוטומטית על מסכת פסחים.
ובמידה ורשום שם פסחים ולמטה תכתוב "משנה ברורה א א" הוא עדיין ייתן לך לפתוח משנה ברורה כי זה לא קשור לפסחים שלמעלה.
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 39 אורחים