שלום, יש לי כמה שאלות שקשורות לתפילות. אשמח אם מישהו כאן יוכל לענות לי תשובות רלוונטיות.
מה ההבדל בין קדיש יתום לקדיש רגיל? ולמה נשים לא מחוייבות באמירת הקדיש?
יש המון מצוות שנשים פטורות מהן כמו למשל תפילות אבל נגיד בברכות השחר הן מחוייבות ויש אפילו נוסח ברכות השחר מיוחד לנשים. מה ההבדל בחיוב אמירת ברכות השחר לנשים לעומת זה שאין לא מחוייבות בכלל בתפילות?
תודה לעונים
מס' שאלות בנוגע לתפילות
Re: מס' שאלות בנוגע לתפילות
מן הדין אפשר שהיה ראוי שנשים תאמרנה קדיש יתום, והיו קהילות בחו"ל שנהגו כן, אלא דכל כבודה בת מלך כו'.
ההבדל בין קדיש רגיל לקדיש יתום היינו שקדיש רגיל אומרים בו תתקבל, והוא מגיע אחרי חזרת הש"ץ או אחרי תפילת הציבור להתפלל שתתקבל התפילה של הציבור, משא"כ שאר קדישים אין בהם תתקבל מטעם הנ"ל.
לא ברירא שנשים פטורות מתפילה, הוא פלוג' גדולה בראשו', לרמב"ם פטורות ולרמב"ן חייבות, השו"ע פסק כרמב"ם אבל הרבה
ההבדל בין קדיש רגיל לקדיש יתום היינו שקדיש רגיל אומרים בו תתקבל, והוא מגיע אחרי חזרת הש"ץ או אחרי תפילת הציבור להתפלל שתתקבל התפילה של הציבור, משא"כ שאר קדישים אין בהם תתקבל מטעם הנ"ל.
לא ברירא שנשים פטורות מתפילה, הוא פלוג' גדולה בראשו', לרמב"ם פטורות ולרמב"ן חייבות, השו"ע פסק כרמב"ם אבל הרבה
Re: מס' שאלות בנוגע לתפילות
מן הדין אפשר שהיה ראוי שנשים תאמרנה קדיש יתום, והיו קהילות בחו"ל שנהגו כן, אלא דכל כבודה בת מלך כו'.
ההבדל בין קדיש רגיל לקדיש יתום היינו שקדיש רגיל אומרים בו תתקבל, והוא מגיע אחרי חזרת הש"ץ או אחרי תפילת הציבור להתפלל שתתקבל התפילה של הציבור, משא"כ שאר קדישים אין בהם תתקבל מטעם הנ"ל.
לא ברירא שנשים פטורות מתפילה, הוא פלוג' גדולה בראשו', לרמב"ם פטורות ולרמב"ן חייבות, השו"ע פסק כרמב"ם אבל הרבה אחרו' פליגי עי' שו"ע ומ"ב קו' ב'. ומ"מ אף להשיטות שחייבות היינו רק בשמו"ע וכן באמת ויציב כמ"ש מג"א במק"א, אבל בשאר ברכות ותפילות יתכן דפטורות. ויש ששאלו לשי' השו"ע דאין נשים יכולות לחייב עצמן בברכה איך מותרות לברך ברכות השחר ועוד והאריכו בזה רבים ואכמ"ל. [ובאמת יש שדנו לומר שאין חיוב גמור של ברכה"ש לנשים, ויש שחילקו דברכות השבח שאני ויש שאמרו דמאחר שהאישה רשאית להתפלל שמו"ע נדבה אף להשו"ע ה"ה שיכולה לברך שאר ברכה"ש, ואפשר עוד להאריך בזה טובא].
ההבדל בין קדיש רגיל לקדיש יתום היינו שקדיש רגיל אומרים בו תתקבל, והוא מגיע אחרי חזרת הש"ץ או אחרי תפילת הציבור להתפלל שתתקבל התפילה של הציבור, משא"כ שאר קדישים אין בהם תתקבל מטעם הנ"ל.
לא ברירא שנשים פטורות מתפילה, הוא פלוג' גדולה בראשו', לרמב"ם פטורות ולרמב"ן חייבות, השו"ע פסק כרמב"ם אבל הרבה אחרו' פליגי עי' שו"ע ומ"ב קו' ב'. ומ"מ אף להשיטות שחייבות היינו רק בשמו"ע וכן באמת ויציב כמ"ש מג"א במק"א, אבל בשאר ברכות ותפילות יתכן דפטורות. ויש ששאלו לשי' השו"ע דאין נשים יכולות לחייב עצמן בברכה איך מותרות לברך ברכות השחר ועוד והאריכו בזה רבים ואכמ"ל. [ובאמת יש שדנו לומר שאין חיוב גמור של ברכה"ש לנשים, ויש שחילקו דברכות השבח שאני ויש שאמרו דמאחר שהאישה רשאית להתפלל שמו"ע נדבה אף להשו"ע ה"ה שיכולה לברך שאר ברכה"ש, ואפשר עוד להאריך בזה טובא].
-
- הודעות: 3
- הצטרף: א' 25 ספטמבר, 2022 10:26 am
Re: מס' שאלות בנוגע לתפילות
כמו שאחרים כתבו רק שיש להוסיף שכשם שבתפילה צריך נקיות כך גם שהרי זה תפילה בלשון ארמית
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים